Segons un estudi de la Universitat d’Hèlsinki els gossos poden percebre les emocions expressades en les cares dels gossos i també dels humans.
Si tens un gos a casa teva, aquesta notícia farà que a partir d’ara et fixis cap a on mira el teu gos.
La tècnica utilitzada per l’estudi era fer un seguiment a la mirada del gos. És a dir, observar allà on mira primer o més estona. Els resultats obtinguts ens diuen que primer de tot miraven als ulls i ho feien més estona en comparació a altres zones de la cara com el nas o la boca.
La domesticació dels gossos al llarg dels anys pot haver provocat que hagin desenvolupat una sensibilitat especial per detectar els senyals amenaçants en la cara dels humans.
Sanni Somppi, Universitat d’Hèlsinki
Charles Darwin ja va dir una cosa semblant fa 150 anys en afirmar que podria existir una analogia evolutiva entre les formes i funcions de les expressions humanes i animals.
font ⎮ PlosOne
COMENTARIS