La Universitat de Harvard té entre els seus professors a Tal Ben-Shahar, un dels experts internacionals més important entre els responsables de la psicologia positiva. Les seves classes són seguides per milers d’alumnes amb ganes d’aprendre quines són les claus de la felicitat humana.

Segons el professor no existeix cap predeterminació genètica que ens fa més o menys feliços. El que diu el professor és que la felicitat es pot aprendre i així ho va escriure en el seu best-seller Being Happy.

Hem d’aprendre a acceptar la vida tal com és i no voler tenir una vida perfecte en tots els sentits. Ben-Shahar ha resumit les claus de la felicitat en aquests sis punts.

 

1. Perdona’t els fracassos

No té cap sentit recrear-nos en els nostres fracassos. Hem de ser més benevolents amb les nostres debilitats i mancances. Aprendre a relativitzar les nostres errades ens farà persones més felices segons el professor Tal Ben-Shahar. Donar voltes i voltes a una errada no ens aportarà res de positiu. En canvi, si l’acceptem com a part de la natura humana ens ajudarà a tenir una mica més a prop de la felicitat. Un estudi fet a principis dels 90 va demostrar que perdonar-se a un mateix està relacionat en tenir uns nivells més baixos d’estrès, ansietat i de baixa autoestima.

2. Surt a buscar les coses bones

Segons el professor Ben-Shahar tenim un costum molt poc pràctic que és pensar que les coses ja venen fetes i ens poden tocar les bones o les dolentes per un tema d’atzar. Error. Si anem a buscar accions bones la probabilitat que arriben serà més alta que no que vinguin les dolentes.

3. Fes esport

La paraula clau seria: endorfines. Aquesta substància que segreguem quan practiquem esport és responsable d’alleugerir el dolor i de donar-nos una sensació de benestar. I quan diem esport no volem dir hores i hores al gimnàs. Amb una estona d’exercici al dia n’hi ha suficient.

4. Simplifiquem

Hem d’identificar allò que realment ens interessa i fer-ho. Segons el professor de Harvard no hem de fer moltes coses a la vegada, sinó fer senzillament allò que ens apassiona en un moment donat. Aquest punt s’ha de posar en pràctica en totes les àrees vitals de la persona. Hem de fer-ho a la feina i també a la vida personal. Conductes concretes abans que moltes i disperses.

5. Meditar

Els beneficis d’aprendre i practicar la meditació cada vegada estan més clars. Hi ha molts estudis que han demostrat que la meditació poden ajudar a superar moments difícils de la vida augmentant la nostra força interior.

6. La resiliència

Aquesta paraula s’ha posat molt de moda en els últims anys. La seva definició vindria donada per la capacitat que tenen algunes persones de superar situacions molt complicades de la seva vida i sortir-ne, a més, amb una sèrie de recursos positius. Aquests són alguns dels hàbits que tenen les persones resilents

No Comment

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *