Tranquil, molts els estudiants de prestigioses universitats com Harvard o el MIT ho van aconseguir. La prova va ser creada pel professor Shane Frederick de la Universitat de Yale i tenia com a objectiu mesurar el grau en què el cervell processa la informació.

En aquest vídeo elaborat per Bite Size Psych hi trobaràs l’explicació de la prova (el mateix vídeo amb subtítols en castellà el trobaràs aquí)

 

 

És a dir, els recursos que utilitza el cervell a l’hora de resoldre dubtes. Normalment el cervell funciona en una espècie de pilot automàtic, resolem els dubtes del dia a dia sense gaire esforç. En canvi, hi ha vegades que necessita més recursos per trobar solucions. Si vols comprovar les teves respostes a les tres proves del test que surt al vídeo, les trobaràs aquí

Es pot afirmar doncs que hi ha dos models cognitius de processament de la informació:

SISTEMA 1: és intuïtiu i requereix poc esforç. És el que solem tenir activat la majoria del temps

SISTEMA 2: és molt més analític que l’anterior i requereix més esforç. S’activa que el cervell nota que els recursos que li ofereix el sistema 1 no són suficients.

Per tant, els alumnes que van fallar el Test de Reflexos Cognitius del professor Frederick de Yale no és que fossin menys intel·ligents, el que va passar és que es van quedar amb el Sistema 1 i no van activar el Sistema 2. Un truc, s’ha demostrat que si un text el poses amb una lletra poc intel·ligible l’èxit del resultat passa a augmentar fins al 65%. Què significa això? Doncs que demanem més concentració i esforç al cervell i els errors de raonament disminueixen.

Si t’interessa aquest camp, et recomano que llegeixis el llibre del premi Nobel d’Economia Daniel Kahneman titulat Pensar rápido, pensar despacio.

No Comment

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *