La demència ens pot atacar a tots. No hi ha distinció ni per sexe, color de la pell o religió. Malauradament encara és un trastorn cognitiu pel qual no existeix cura. L’únic que podem fer i està a les nostres mans són uns petits canvis a la nostra vida que ens poden ajudar a prevenir-la.

L’allargament de l’esperança de vida porta implícit un risc més alt de desenvolupar demència. Actualment 1 de cada 6 persones de més de 80 anys la pateixen i no existeix, per ara, cap tractament efectiu i l’única via que tenim per evitar la seva presència és la prevenció.

Hem de vigilar el nostre pes

Aquí els estudis són contradictoris. Un estudi publicat de poc a The Lancet explica que les persones amb un es inferior al normal tenen més probabilitats de desenvolupar demència, tot el contrari al que ens havien dit fins al moment. Fins ara l’obesitat, la diabetis, el colesterol o la pressió alta eren indicadors d’un alt risc de demència en un futur.

Els resultats d’aquest estudi no han estat exempts de crítiques per part d’altres professionals de la medicina que asseguren que la seva fiabilitat és baixa i les seves conclusions falses.

Exercici regular

Hi ha quatre punts claus a tenir en compte per prevenir la demència: no fumar, menjar sa, cuidar el nostre cor i fer exercici. Un estudi fet a 3.000 homes de més de 35 anys ha trobat que les persones que fan exercici regular (per exemple, caminar uns 30 minuts cinc vegades a la setmana) tenen un risc molt inferior a desenvolupar demència.

Intervenció precoç

Els estudis clínics mostren que la demència sol començar uns 15-20 anys abans que els símptomes siguin evidents. Un estudi finès realitzat a persones amb riscos relacionats amb la demència com són l’obesitat, la diabetis, el colesterol o la pressió alta, va trobar que si aquestes persones prenen mesures preventives com són l’exercici, dieta, entrenament cognitiu i activitat social, la probabilitat de desenvolupar-la és menor que la que es va trobar al grup control.
Cuida el cor

La pressió alta, el colesterol o la diabetis tenen relació directe amb la demència. Ah, i les persones fumadores tenen un 45% risc més elevat d’acabar amb un trastorn cognitiu greu.

Educació

La gent amb una educació superior sol tenir uns hàbits saludables superiors i una millor atenció mèdica als que tenen una educació inferior. Actualment hi ha poca evidència que l’activitat mental en la gent gran tingui un factor protector.

Menjar bé

Ho portem dient des de fa anys i anys, la dieta mediterrània és la millor manera per prevenir problemes de salut en un futur, i la demència és un d’ells. Una dieta equilibrada amb cereals, vegetals, peix i fruites és la millor opció que podem triar a l’hora de menjar.

Vigilem amb l’alcohol

Uns índexs elevats d’ingesta d’alcohol van directament relacionats amb la demència. Però el fet de ser abstemi també. Aquest fet estaria relacionat amb què la gent que no veu és menys sociable i les seves interaccions socials solen ser menors.

No Comment

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *