Qui no vol dormir bé? Dormir és una activitat vital per als humans i que ens ocupa anant bé una tercera part del nostre temps diari.

No tenir un son regulat i sa pot tenir conseqüències nefastes pel nostre cos, per exemple, una reducció gradual de la nostra capacitat cognitiva, una mort prematura i una disminució de l’atractiu.

A més, dormir malament i no descansar segur que no ens ajudarà a ser més feliços. Una persona cansada rarament es pot sentir feliç.

La privació del son provoca que pel nostre cervell sigui molt més difícil trobar records positius del nostre passat i pot acabar derivant en un procés depressiu.

Per ajudar-te a evitar tots aquests riscos, aquí van cinc consells per dormir millor.

 

 

Pantalles fora!

Ni iPads, ni ordinadors, ni TV i, per descomptat, ni mòbils! Si un cop estem al llit i ens posem a mirar aquests aparells el que estem fent és enganyar al nostre cervell. Amb la llum blavosa de les pantalles li estem dient que encara és de dia i no hora d’anar a dormir. 10 minuts de llum del mòbil equival a una hora d’intensa llum de dia.

Solució: fora pantalles com a mínim una hora abans d’anar a dormir.

Una bona rutina

De la mateixa manera que tenim una rutina per quan ens despertem (lavabo, cafetera, dutxa, vestir-se…) és vital que en tinguem també una a l’hora d’anar a dormir. Els humans necessitem rutines!

Res d’alcohol abans de posar-se al llit, com a mínim han de passar unes dues hores de l’última copa.

Els pensaments positius abans de dormir significaran que tinguem uns somnis agradables. Anar a dormir pensant en les preocupacions de la feina, els mals rotllos o coses negatives en general, provocarà que dormim malament. L’ansietat serà el nostre pitjor aliat.

Si no pots evitar que els pensaments negatius s’apoderin de tu et proposem un joc per eliminar-los. Pensar un país, pel·lícula o fruita per cada lletra de l’abecedari. Funciona!

Si estàs al llit i no pots agafar el son el que s’ha de fer és aixecar-se i fer alguna activitat tranquil·la fora del dormitori. No ens ajudarà vincular el llit amb no poder dormir. Un cop ens torni a venir la son, ja hi podrem tornar.

Una bona migdiada

Però no molt llarga! D’uns 20 o 30 minuts com a màxim. Està demostrat que una migdiada incrementa la nostra capacitat d’atenció, la creativitat i millora el nostre temps de reacció.

O sigui, sempre que es pugui no estaria mal fer un cop de cap!

Consells: si et preocupa no despertar-te a temps de la migdiada, els experts recomanen veure una tassa de cafè junts abans de posar-se a fer-la. La cafeïna començar a tenir efecte al cap de 25 minuts, els mateixos que necessitem migdiada!

Despertar-se al mig de la nit! Tranquils, és normal.

Si et despertes durant la nit no et preocupis, els humans solem fer-ho. Et lleves i fas alguna activitat relaxant durant una estona i després tornes a dormir.

La regla dels 90 minuts

Els científics han trobat que les persones dormim en cicles de 90 minuts. Durant aquests té lloc la fase reparadora del son, els somnis i la famosa fase REM o de son profund. Si ens despertem al mig d’aquests 90 minuts, ens sentirem cansats i confusos, sense importar el temps que portem dormint.

Per tant, el millor moment per despertar-nos és sempre al final d’un d’aquests cicles!

Posa en pràctica el teu nivell de matemàtiques i calcula, segons l’hora que vas a dormir, a quina hora t’hauries de despertar. I fes-ho en fragments d’hora i mitja.

Un exemple: si normalment ens hem de llevar a les 7.30 i volem respectar els cicles de son d’una hora i mitja, la millor hora per anar a dormir podria ser a les 10.30 – 00.00 – 01.30 – 03.00 – 04.30 – 06.30 – 07.30. O si ho prefereixes una hora abans

Un consell, no ens posem al llit a l’hora exacte. Mirem de fer-ho uns 10 o 15 minuts abans, ja que és el temps que necessita el nostre cos per adormir-se.

Bona nit 😉

No Comment

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *