Com conservar la bona salut de la nostra intel·ligència

El dia a dia ens porta a actuar d’algunes maneres que no són precisament amigues de la nostra capacitat cognitiva. Accions que fem diàriament i que haurem de mirar de reduir-les si no volem tenir un cervell molt vell en un cos molt més jove.

Els greixos saturats són un gran enemic de la nostra flexibilitat mental

Una dieta amb uns alts índexs de greixos i sucres poden causar una reducció de la nostra intel·ligència.

Un estudi portat a terme en ratolins va trobar que els que tenien una dieta rica en greixos i sucres van començar a patir les conseqüències d’una menor capacitat cognitiva al cap d’unes setmanes.

La multitasca redueix el cervell

Qui més qui menys fem servir un ordinador, un mp3, un smartphone o una tablet quasi a la vegada. Molt malament!

Estudis neurològics han trobat que les persones anomenades multitasca tenen una densitat de matèria gris menor a les àrees del cervell associades en el control emocional i cognitiu.

Haurem de vigilar doncs cada vegada que escoltem música mentre juguem a la play, mirem la televisió i fem una trucada o llegim un llibre amb el so de la TV alt!

Google ens fa creure que som més espavilats del que realment som

Qui no ha anat a Google a buscar informació ràpida sobre una matèria? Probablement tots nosaltres! Però hem de vigilar una cosa, no hem de confondre els coneixements que tenim emmagatzemats als cervells amb els quals trobem a Google.

Segons aquest estudi és fàcil confondre el nostre coneixement amb el qual aconseguim de fora. Google no ens fa més intel·ligents.

Un excés de sucre ens fa perdre memòria

Tornem parlar d’un element enemic de la nostra salut mental: el sucre. Si el prenem en mesura no hi ha d’haver cap problema, però si no tenim control i el prenem en excés pot ocasionar-nos problemes de memòria segons ha trobat aquest estudi publicat a la revista Neurology.

Els experts saben menys del que es pensen

Un estudi psicològic ha trobat una dada curiosa. La gent que es considera experta en un camp en concret realment sap menys del que es pensa en aquest camp.

L’estudi conclou que els experts tendeixen a inventar-se fets i considerar-los com verídics del seu camp.

Dormir poc minva les nostres habilitats cognitives

Dormir poc i malament té conseqüències perjudicials per al nostre cervell. Provoca que aquest tingui més dificultats a la memòria a curt i llarg termini. També afecta de manera destacada la capacitat de planificar i crear noves estratègies.

Fins i tot ens pot ser més complicat llegir les emocions a les cares de la gent.

L’exercici físic intents no és bo per al cervell

Fer esport regular i d’una intensitat baixa o moderada és una de les activitats més sanes que podem fer pel nostre cos i ment. Això està més que clar. Però alerta…

Un estudi ha trobat que una gran intensitat física i mental pot causar una gran fatiga a les dues parts, no només a la física. Les dues parts del còrtex prefrontal encarregades de la planificació i el control poden acabar interaccionant durant l’exercici extrem i repercutint en el bon desenvolupament de l’activitat mental.

 

font ⎮ Psyblog

No Comment

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *